Czyli jaką wiedzę i umiejętmości Podróżnicy zdobyli w grudniu?
Co warto utrwalać i rozwijać w domu?
1. Świąteczny czas zbliża nas
Przedszkolaki poznały literę ,,Y'' oraz liczbę 7. Dzieci nauczyły się kolęd: ,,Bóg się rodzi'', ,,Gdy się Chrystus rodzi'', ,,Dzisiaj w Betlejem'' i piosenki ,,Święty Mikołaju''. Dowiedziały się kim był święty Mikołaj i czym charakteryzuje się jego strój. Rozmawiano o potrzebie pomagania innym np: zwierzętom podczas zimy. Przedszkolaki poznały także pracę listonosza oraz pojęcia: adres, nadawca, adresat, znaczek. Utrwalały adresy zamieszkania.
2. W świecie uczuć i emocji
Wprowadzono literę ,,J'' oraz liczbę 8. Dzieci rozpoznawały uczucia osób ze zdjęć. Przedszkolaki dowiedziały się, że wszyscy przeżywają zarówno te przyjemne jak i przykre uczucia. Rozmawiano o przeżyciach dzieci opierając się na ich własnych doświadczeniach i przykładach z dziecięcej literatury. Kończyły rysowanie kreatywnej kolorowanki, która miała ukazywać co wydarzyło się, że bochater ilustracji jest np: smutny, zły itd. Zwracano uwagę jak w bezpieczny sposób uzewnętrzniać własne emocje.
3. Boże Narodzenie
Zapoznano przedszkolaki z literą ,,S'' oraz liczbą 9. Dzieci poznawały zwyczaje związane ze świętami Bożego Narodzenia - tradycyjne potrawy, śpiew kolęd, dzielenie się opłatkiem itd. Przygotowano zastawę wieczerzy wigilijnej. Wspólnie ubierano choinkę. Tworzono zbiory ozdób choinkowych, przeliczano je i układano w odpowiednim miejscu, jednocześnie ćwicząc oriętację na kartce papieru. Przedszkolaki dowiedziały się jak powstają bąbki i kim jest dmuchacz.
Warto utrwalać:
1. Poznane litery A, O, L, M, T, K, E, I, Y, J, S. Podział wyrazów na sylaby - 4,5l, głoski - dzieci kończące w tym roku szkolnym edukację przedszkolną.
2. Cyfry (1-9) - przyporządkowanie elementów zbioru do odpowiedniej cyfry, określenie w którym zbiorze jest najwięcej, a w którym najmniej elementów.
3. Adres zamieszkania
4. Rozwijanie orientacji na kartce papieru np: narysuj słońce w prawym górnym rogu kartki, dom na środku, kwiatka pod domem itd.
5. Wiedzę dzieci o emocjach i pozytywnym ich wykorzystywaniu w życiu.
6. Dawne rodzinne zwyczaje związane ze świętami.