Czyli jaką wiedzę i umiejętności Podróżnicy zdobyli w styczniu?
Co warto utrwalać i rozwijać w domu?
1. Karnawał
Przedszkolaki poznały literę ,,D''. Utrwalały nazwy figur geometrycznych: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt. Rozwijały umiejętność tworzenia zbiorów i porównywanie ich liczebności (gdzie więcej, gdzie mniej, o ile?). Jak na karnawał przystało były tańce i hulańce z balonami, połączone z ćwiczeniami gimnastycznymi.Dzieci tworzyły kreatywną pracę plastyczną, dorysowując do figury wymyślone przez siebie elmenty obrazka.
2. Zawody
Wprowadzono literę ,,R''. Rozwiązywano krzyżówkę aktywizując myślenie dzieci. Przdszkolaki opowiadały o zawodach swoich rodziców i własnych marzeniach kim same chciałyby zostać w przyszłości. Dzieci segregowały przedmioty potrzebne do wykonywania poszczególnych zawodów. Oglądały filmy edukacyjne o pracy: projektanta ubrań oraz piekarza. Utrwalały wiedzę o zawodach podczas wykonywania ćwiczen na multibooku edukacyjnym. Tworzyły pracę plastyczną ,,Pizza'', rozwijając umijętność korzystania z nożyczek.
3. Eksperymenty
Podczas tego tygodnia dzieci poznały skarby ukryte pod ziemią (węgiel, sól, woda, ropa naftowa, piasek, złoto, miedź itd.) i dowiedziały się do czego są one ludziom potrzebne. Przedszkolaki obserwowały doświadczenia: krystalizacji soli oraz rozpuszczalność produktów w wodzie. Porównywały wielkości własnych ubrań segregując je np: od najmniejszego do najwiekszego kapcia. W tym tygodniu trwały także gorące przygotowania do ,,Dnia Babci i Dziadka''. Dzieci uczyły się wierszy i piosenek pt.: ,,Pytania do babci i dziadka'' oraz ,,Nasza babcia i dziadek''. Wykonywały także upominki dla babć i dziadków - bukiety kwiatów oraz portrety dziadków.
4. Zwierzęta zimą
Zapoznano przedszkolaki z literą ,,W'' oraz cyfrą ,,0''. Rozmawiano na temat kontynentów: Arktyki i Antarktydy. Dzieci dowiedziały się o panujacej tam wiecznej zimie i trudnych warunkach życia tamtejszych mieszkańców. Rozwiązywano zagadki obrazkowe zwierząt polarnych, dzięki czemu przedszkolaki zapoznały się z wyglądem: polarnego niedzwiedzia, lisa, wilka, orki, pingwina, woła piżmowego, morsa, puchacza śnieżnego itp. Oglądano film edukacyjny ,,Biegun północny'', w którym przedstawiono ciekawostki z życia tych zwierząt. Podczas tego tygodnia omawiano także w jaki sposób można pomagać zwierzętom, które znajdują się najbliżej naszego środowiska przyrodniczego.
Warto utrwalać:
1. Poznane litery: A,O,L,M,T,K,E,I,Y,J,S,R,W,D.
2.Syntezę głoskową np. rodzic głoskuje krótki wyraz (kot) - dziecko podaje cały wyraz
3.Umiejętność segregowania przedmiotów według np: wielkości, kształtu, przeznaczenia
4.Szacowania wielkości zbiorów, z jednoczesnym ich przeliczaniem i porównywaniem np: gdzie jest więcej? o ile jest więcej? itd.
5.Nazwy podstawowych figur geometrycznych: koło, kwadrat, prostokąt, trujkąt